Administrative medarbejdere til anmeldelser af krav i dødsboer - Struer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gerne være med til at sikre, at vi får anmeldt krav i dødsboer indenfor proklamafristens udløb på 8 uger? Så har du nu muligheden for at blive en del af et fagligt dygtigt team i Struer.

Dine arbejdsopgaver: Anmeldelse af krav i dødsboer
Vi søger 1-2 medarbejdere med lyst til administrative opgaver og lettere sagsbehandling.

Vi anmelder krav i dødsboer på vegne af Skattestyrelsen, og vi undersøger ca. 39.000 dødsboer om året. Kravene er fx moms, told, restskatter, B-skatter og vægtafgifter.

Vi skal anmelde kravene indenfor 8 uger, ellers bortfalder de. Dette kræver opslag i IT-systemer og oprettelse af breve med oplysning om hvilke krav, der skyldes. Kravene skal anmeldes på Skifteportalen.

Herudover undersøger vi, om der er indberettet moms og lønsum på afdødes virksomhed, og hvis dette ikke er tilfældet, rykker vi herfor, ligesom vi foretager en foreløbig fastsættelse, hvis vi ikke modtager nogen indberetning fra boet.

Til vores opgave hører også besvarelse af henvendelser fra dødsboets kontaktpersoner vedrørende de krav, som vi har anmeldt.

Alt i alt er der tale om opgaver, som er administrative, men også udfordrende.

Dine faglige og personlige kompetencer
Du kan have flere forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, men det vigtigste er, at du er struktureret, har flair for tal og er forandringsparat. Du trives med at få noget fra hånden og er vant til at overholde deadlines. Du skal kunne bevare overblikket og arbejde med flere IT-systemer. Kendskab til Word, Excel og Outlook er en nødvendighed.

Vi har et tæt samarbejde med Gældsstyrelsen omkring anmeldelse af krav i dødsboer, hvorfor kendskab til Skatteforvaltningen vil være en fordel.

Du skal trives med både selvstændigt arbejde og teamwork. Du skal arbejde i et fællesskab, hvor vi løfter i flok. Vi har også brug for, at du har evnerne til at kommunikere med såvel borgere som professionelle rådgivere og skifteretter, både mundtligt og skriftligt.

Din nye arbejdsplads
Du kan se frem til at blive en del af enheden FI 3 - Dødsbo i Struer, hvor vi pt er 27 medarbejdere, som arbejder med dødsbosagsbehandling og administrative dødsboopgaver.

Der er et tæt samarbejde med FI 4 - Dødsbo i Næstved, hvor der er ca. 24 medarbejder med samme arbejdsopgaver.

Enheden er præget af et godt fagligt og socialt engagement, og vi trives med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.
Du tilbydes administrative opgaver, som hele tiden udvikles og optimeres. Der er mulighed for interne relevante kurser, og du vil få dygtige og ansvarsbevidste kollegaer samt en stor grad af faglig sparring.

Proklamaområdet er i en rivende udvikling, hvor vi ser ind i en fremtid med udvikling af nye systemer i forhold til opslag og anmeldelse af krav, samt at vores samarbejde med Gældsstyrelsen vil blive styrket i den nærmeste fremtid.

Enheden er en del af afdelingen Formue og Investeringer, hvor vi løser administrative- og sagsbehandlingsopgaver vedrørende personbeskatning for indenlandsk skattepligtige samt kontrolopgaver på personskatteområdet. Afdelingens hovedopgaver er værdipapirer, kryptovaluta, money transfer, udland, dødsbo og gaver.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 16. august 2023. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Dorte Østerby. Send venligst SMS til 72 38 47 04, så ringer Dorte tilbage.

Vi forventer at afholde samtaler mandag den 28. august 2023. Der kan evt. indgå en personprofilanalyse og en logisk test i rekrutteringsprocessen. Tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller efter aftale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. For de rette kandidater, er der mulighed for indplacering som special- eller chefkonsulent. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Fabriksvej 13, 7600 Struer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Struer, Fabriksvej 13, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171053&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881047

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook