Bliv en del af et engageret team som jobformidler eller barselsvikar i Struer Kommunes Ungeindsats

Profilbillede
dato

Nu har du chancen for at blive en del af Team job og uddannelse! 

Vi søger 1 engageret og kompetent jobformidler til vores Ungeindsats, samt 2 barselsvikarer til vores kontanthjælpsgruppe. 

Har du blik for muligheder og det rigtige match? Vil du være del af et team med godt sammenhold, engagement og et fælles mål om at skabe det bedste match for borgere og virksomhederne i Struer. Så kan det være dig, vi mangler i Team job og uddannelse.

Om stillingerne: 

Der er tale om én fast stilling og to barselsvikariater, som alle er placeret i Team Job og Uddannelse. Hvor vi arbejder med følgende målgrupper: Kontanthjælp, uddannelseshjælp, ressourceforløb, og integration. Vi er et team på 18 engagerede medarbejdere, som løfter i flok og hjælper hinanden på tværs af teamet. Vi værdsætter forskellighed og er stolte af at have en åben og ærlig dialog, hvor fagligheden er i fokus. På denne måde skaber vi sammen de bedste betingelser for læring og vidensdeling.

Vi tilbyder: 

  • Et team, hvor der er højt til loftet, hvor der er plads til både grin og faglige diskussioner, og nu er der også plads til dig
  • En afdeling, der i en prøveperiode, har indført fleksibel arbejdstid, hvilket giver mulighed for f.eks. 4 dags arbejdsuge, hjemmearbejde mv. 
  • Et team, hvor der er høj tillid, under ansvar
  • God lokal lønaftale 
  • Et arbejdsmiljø, hvor samarbejde og humor er i højsædet
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Et team, der aktivt arbejder med trivsel og samarbejde, da vi vægter arbejdsmiljøet højt. 
  • En dagligdag med variation, ansvar og indflydelse
  • Et arbejdsmiljø, der udfordrer vanetænkning og som kræver faglighed, fleksibilitet og åbenhed over for nytænkning
  • En afdeling, hvor der arbejdes faktuelt, systematisk og målorienteret i forhold til at blive bedre og dygtigere, og hvor data inddrages som en naturlig og stor del af vores beslutningsgrundlag

Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet: 

  • At matche borgerens kompetencer med virksomhedernes behov, og følge op på den virksomhedsrettede indsats 
  • At foretage opsøgende virksomhedskontakt, etablere ordinære jobs (lønnede timer), løntilskud og opstart af virksomhedspraktik
  • At støtte borgeren i at få ejerskab i sit eget forløb – herunder arbejde med "Min plan", for at gøre målene i planen relevante og opnåelige.
  • At støtte borgerne i at mestre eventuelle barrierer, der står i vejen for job og uddannelse
  • At have øje for meningsfuld velfærd og kunne skabe en sammenhængende indsats, via tæt tværfagligt samarbejde med relevante interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Administrative opgaver som fx afgørelser, vejledning, klargøring af sager til behandling på rehabiliteringsmødet mv. 

Den profil vi søger: 

  • Du ser værdi i at arbejde med en integreret indsats, da dit arbejde vil kræve, at du kan navigere i en kombineret myndigheds- og virksomhedsrettet indsats, samt varetage mindre mentorunderstøttende opgaver. 
  • Vi forventer, du har relevant uddannelse og erfaring, gerne med en baggrund som f.eks. socialrådgiver eller socialformidler
  • Har kendskab til, og erfaring med beskæftigelsesindsatsen, - det er en fordel. 
  • Deler vores overbevisning om, at alle har ret til en plads på arbejdsmarkedet.
  • Har en profil, der kan se muligheder i den virksomhedsrettede indsats og har fokuserer på at åbne døre og skabe professionelle relationer til gavn for både borgere og virksomheder.
  • Ser teamsamarbejde og fælles opgaveløsning som en selvfølgelighed.
  • Du besidder en høj grad af troværdighed; med andre ord: Du gør det, du siger.
  • Det forventes, at du har kørekort B og kan bruge egen bil i jobbet. 
  • Kan spille en central rolle i at understøtte borgernes empowerment gennem jobrettede samtaler efter ABC jobplans strategien og anvende vores redskaber og principper. 
  • Tager ejerskab for at skabe forbedrede resultater med endnu flere jobs og uddannelser til vores borgere.
  • Har stor respekt for at arbejde i en politisk styret organisation og sikre, at det administrative arbejde udføres lovmedholdeligt og korrekt.

Praktiske oplysninger

Arbejdssted: Velfærdshuset - Peter Bangsvej 15, 7600 Struer
Ansættelsestype: En fuldtidsstilling og to barselsvikariater
Forventet opstart: Hurtigst muligt og løbende 
Ansøgningsfrist: 24. september 2024 kl. 08.00

Det er tale om en fuldtidsstilling og to barselsvikariater med tiltrædelse snarest muligt.

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt torsdag d. 26.09.24 

Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Oplys gerne referencer i din ansøgning, der indhentes alene referencer efter aftale.

Hvis du ønsker at høre nærmere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte Malene Bagge, Teamleder, på tlf. 25739169 eller via mail: Malenebh@struer.dk. Du kan også med fordel sende en mail til Malenebh@struer.dk med telefonnummer og et tidspunkt, hvor du bedst træffes, så vil du blive kontaktet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med HK eller Dansk Socialrådgiverforening. 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109360

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet