BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nu har du chancen for at blive en del af Team Job og Uddannelse.
Vi søger 2 engagerede og kompetente jobformidlere til vores kontanthjælpsgruppe.
Har du blik for muligheder og det rigtige match? Vil du være del af et team med godt sammenhold, engagement og et fælles mål om at skabe det bedste match for borgere og virksomhederne i Struer. Så kan det være dig, vi mangler i Team Job og Uddannelse.
Om stillingerne:
Der er tale om to barselsvikariater, som begge er placeret i Team Job og Uddannelse, hvor vi blandt andet arbejder med følgende målgrupper: Kontanthjælp, ressourceforløb og integration. Vi er et team på 18 engagerede medarbejdere, som løfter i flok og hjælper hinanden på tværs af teamet. Vi værdsætter forskellighed og er stolte af, at have en åben og ærlig dialog, hvor fagligheden er i fokus. På denne måde skaber vi sammen de bedste forudsætninger for læring og vidensdeling.
Vi tilbyder:
- Et team, hvor der er højt til loftet, hvor der er plads til både grin og faglige diskussioner, og nu er der også plads til dig.
- En afdeling, der i en prøveperiode, har indført fleksibel arbejdstid, hvilket giver mulighed for f.eks. 4 dags arbejdsuge, hjemmearbejde mv.
- Et team, hvor der er høj tillid, under ansvar.
- God lokal lønaftale.
- Et arbejdsmiljø, hvor samarbejde og humor er i højsædet.
- Mulighed for personlig- og faglig udvikling.
- Et team, der aktivt arbejder med trivsel og samarbejde, da vi vægter arbejdsmiljøet højt.
- En dagligdag med variation, ansvar og indflydelse.
- Et arbejdsmiljø, som kræver faglighed, fleksibilitet og åbenhed over for nytænkning.
- En afdeling, hvor der arbejdes faktuelt, systematisk og målorienteret i forhold til at blive bedre og dygtigere, og hvor data inddrages som en naturlig og stor del af vores beslutningsgrundlag.
Arbejdsopgaverne omfatter blandt andet:
- At foretage opsøgende virksomhedskontakt, etablere ordinære jobs (lønnede timer), løntilskud og opstart af virksomhedspraktik.
- At matche borgerens kompetencer med virksomhedernes behov og følge op på den virksomhedsrettede indsats.
- At støtte borgeren i at få ejerskab i sit eget forløb – herunder arbejde med "Min plan", for at gøre målene i planen relevante og opnåelige.
- At støtte borgerne i at mestre eventuelle barrierer, der står i vejen for job og uddannelse.
- At have øje for meningsfuld velfærd og kunne skabe en sammenhængende indsats, via tæt tværfagligt samarbejde med relevante interne og eksterne samarbejdspartnere.
- Generelle administrative opgaver som f.eks. afgørelser, sagsbehandling og klargøring af sager til behandling på rehabiliteringsmøde m.m.
Den profil vi søger:
- Du ser værdi i at arbejde med en integreret indsats, da dit arbejde vil kræve, at du kan navigere i en kombineret myndigheds- og virksomhedsrettet indsats, samt varetage mentorunderstøttende opgaver.
- Kan fejre både små og store sejre og ved at begge kan være lige betydningsfulde i den beskæftigelsesrettede indsats og arbejdet med borgeren.
- Deler vores overbevisning om, at alle har ret til en plads på arbejdsmarkedet.
- Har en profil, der kan se muligheder i den virksomhedsrettede indsats, og har fokus på at åbne døre og skabe professionelle relationer til gavn for både borgere og virksomheder.
- Kan spille en central rolle i at understøtte borgernes empowerment gennem jobrettede samtaler.
- Kan arbejde efter ABC jobplans strategien og anvende vores redskaber og metoder.
- Tager ejerskab for at skabe forbedrede resultater med endnu flere jobs og uddannelser til vores borgere.
- Har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation.
- Kan sikre, at det administrative arbejde udføres lovmedholdeligt og korrekt.
- Ser teamsamarbejde og fælles opgaveløsning som en selvfølgelighed.
- Du besidder en høj grad af faglig- og personlig troværdighed.
- Vi forventer, du har relevant uddannelse og erfaring, gerne med en baggrund som f.eks. socialrådgiver eller socialformidler
- Det er en fordel, at du har kendskab til-, og erfaring med beskæftigelsesindsatsen.
Praktiske oplysninger:
- Arbejdssted: Velfærdshuset - Peter Bangsvej 15, 7600 Struer
- Ansættelsestype: To barselsvikariater
- Forventet opstart: Hurtigst muligt og løbende
Obs: Det forventes, at du har kørekort B og at du er villig til at bruge egen bil i jobbet.
Ansøgningsfrist: 28. oktober 2024 kl. 08.00
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt torsdag d. 29.10.24
Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Oplys gerne referencer i din ansøgning, der indhentes alene referencer efter aftale.
Hvis du ønsker at høre nærmere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte Malene Bagge, Teamleder, på tlf. 25739169 eller via mail: Malenebh@struer.dk. Du kan også med fordel sende en mail til Malenebh@struer.dk med telefonnummer og et tidspunkt, hvor du bedst træffes, så vil du blive kontaktet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med HK eller Dansk Socialrådgiverforening.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Struer Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127115