BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Center for Børn & Unge i Struer kommune søger børne- og ungerådgiver til en fast stilling på 37 timer og til en midlertidig stilling på 37 timer frem til 30.6.2025. Begge stillinger er med tiltrædelse pr. 1. august 2024.
Den faste stilling er til dig, der har lyst til at hjælpe børn, som kan have sociale problemer eller brug for hjælp på grund af funktionsnedsættelse. Dine nærmeste kollegaer er socialrådgiverne i handicapteamet.
Den midlertidige stilling er til dig som primært har lyst til at hjælpe børn med sociale problemer og du skal være indstillet på en bred vifte af opgaver, både indholdsmæssigt og aldersmæssigt. Dine nærmeste kollegaer er socialrådgivere i ungeteamet. Vi forventer, at der vil være mulighed for forlængelse af denne stilling.
Om Familierådgivningen
Familierådgivningen er en del af Struer Kommunes Center for Børn & Unge, der desuden består af Skole & Dagtilbud, Sundhedsplejen, PPR og Familiebehandlingen. Vi arbejder alle på samme adresse og har let adgang til kontakt og samarbejde.
Familierådgivningen består af i alt 16 medarbejdere, fordelt på 4 teams. Selvom vi hver især har ansvar for vores egne opgaver, så er vores holdning, at vi først lykkes, når afdelingen som helhed får løst sine opgaver. Vi følger DS’s vejledende sagstal, men vi er mere optaget af, hvad de enkelte opgaver kræver i perioder. Vi bruger ikke udtrykket ”mine sager”, fordi alle sager er opgaver, som vi i sidste ende løser i fællesskab.
Vi er i fuld gang med at implementere barnets lov. Forud har vi i flere år arbejdet med børnesyn og inddragelse af børn og unge. Vi sætter pris på det personlige møde med og inddragelse af børn, unge og forældre i de spørgsmål, som har med deres liv at gøre. I mødet med børn forsøger vi at forstå det, som de forstår. Børn må gerne påvirke vores forståelse af deres liv. I vores daglige samarbejde i afdelingen praktiserer vi også inddragelse, gensidigt mellem ledelse og medarbejdere.
Du kan se vores børnesyn her
Uanset at Handicapteamet hedder, som det gør, så er opgaverne en blanding af at støtte børn med funktionsnedsættelser og deres familier samt børn som har brug for social støtte. Teamet arbejder derfor med alle typer børn og støttemuligheder. Der er beskrevet arbejdsgange, som hjælper til at foretage helhedsvurderinger. Der er høj grad af egen kompetence, både fagligt og økonomisk, fordi det er i mødet med børnene og deres forældre, vi forstår situationen og selvstændigt skal kunne træffe beslutninger. Vi vægter muligheden for faglig sparring og ensartethed overfor børn og forældre.
Ungeteamet tager sig primært af børn og unge fra 12-årsalderen, som har brug for social støtte. Opgaverne spænder fra afdækning og undersøgelse til støtte i hjemmet til anbringelse udenfor hjemmet. Ungerådgiverne gør en dyd ud af finde løsninger sammen med de unge samtidig med, at de giver de unge nødvendigt modspil.
Vi søger:
Som børne- og ungerådgiver arbejder du systematisk og med overblik over de børn og familier, som du har ansvar for. Ambitionen er, at børn trives, udvikles og er med i fællesskaber, kort sagt lyden af glade børn.
Vi har følgende forventninger til dig:
- Du er uddannet socialrådgiver med bred erfaring
- Interesseret i oplæring, hvis du ikke lige kan det hele, som vi søger
- Du er egentlig interesseret i alle typer opgaver såsom kompenserende ydelser, enkle og komplicerede støttende indsatser samt anbringelser udenfor hjemmet
- Du er så kompetent, at du kan få dig selv til at spørge andre om hjælp
- Du kan lide at møde børn, unge og forældre og evner at lytte, forstå og perspektivere i mødet med dem
- Du formulerer dig skriftligt, så det er let at læse for børn, unge og forældre
- Du kan læse funktionsbeskrivelsen i vedhæftede dokument her
Vi tilbyder
En kompetent og godt sammenspillet Familierådgivning, som både har det sjovt og tager sig af hinanden, når vi påvirkes følelsesmæssigt af det, vi møder i vores arbejde.
Vi værner om vores egen sundhed, så vi arbejder kontinuerligt med vores arbejdsmiljø på en måde, hvor både ledelse og medarbejdere tager ansvar og handling.
Vi mener, at opgaverne bedst løses tæt på dem, som det handler om. Derfor har vi udpræget egen kompetence og fokus på, at den enkelte medarbejder både er og oplever sig kompetent til sine opgaver. Vi skriver ikke indstillinger til visitation.
Vi gennemfører grundig introduktion i opstarten samt jævnlige opfølgninger ved leder.
Vi arbejder i storrumskontor med direkte adgang til de øvrige samarbejdspartnere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Struer Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, eller etnisk tilhørsforhold at søge.
Tiltrædelse
Den 1. august 2024.
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte
Leder af Familieafdelingen, Jens Birkmose på mail; jensbi@struer.dk eller tlf. 20485088 (ikke uge 24), Rakel Stagis Nielsen på mail rsn@struer.dk eller tlf. 61812813 samt Lene Vang på mail lvp@struer.dk eller på tlf. 61892816.
Praktiske oplysninger
Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold. Du skal have kørekort og bil til rådighed.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst DS. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børne- og straffeattest.
Angiv i ansøgningen, hvilken stilling du søger.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 25. juni kl. 8.00. Invitation til samtale sker samme dag på mail.
Ansættelsessamtale afholdes torsdag den 27. juni i tidsrummet kl. 11-16.30 i Velfærdshuset, Peter Bangs Vej 15, 7600 Struer.
Hvem er vi?
I Struer Kommune er det opgaven, der sætter holdet. Det er din faglighed og gode dømmekraft, der skal være fundamentet for det samspil, du skaber med borgeren og virksomhederne.
Sammen skaber vi stærke partnerskaber og er fælles om at udvikle fremtidens velfærd. Men hvad er fremtidens velfærd? Vi har ikke svarende alene. Derfor skal vi have medarbejdere, der sætter spørgsmålstegn og borgere og virksomheder, som udfordrer. Vi stiller krav til os selv, men vi forventer ligeledes noget af borgerne og virksomhederne. Gode løsninger kommer, når alle bidrager til fællesskabet.
Læs mere om Struer Kommune
Lydens By
Vi er Lydens By. Lyden er en inspirationskilde til nye projekter og initiativer, der kan realisere kommunens vækstpotentialer og styrkepositioner til et lokalsamfund, som mennesker har lyst til at besøge, arbejde og bo i.
For os er det naturligt at vores byudvikling tager udgangspunkt i lyd, og vores kunstværker bruger lyden aktivt. Vi arbejder med, hvordan lyd påvirker livskvaliteten positivt hos demente, indlæring hos børn eller fraværet af lyd skaber arbejdsglæde.
Lyd er i vores DNA.Læs mere om vores visioner og strategier.
Går du med flyttetanker?
Du har lyst til at søge ovenstående stilling, men er lidt i tvivl om, hvilke muligheder du har for at flytte til? Måske er det nødvendigt, at din partner også finder job i området? Struer Kommune har en Tilflytterservice, hvor du eller din partner ganske gratis og uforpligtende kan få direkte og personlig hjælp, hvis du går med overvejelser om at flytte til Struer. Kontakt Tilflytterservice på tilflytterservice@struer.dk eller 96 84 87 94.
Du er også velkommen til at søge inspiration på www.flyttilstruer.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Struer Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6064741