Ledende leder til Socialpsykiatrien i Struer Kommune - Skab faglig trivsel og udvikling for medarbejdere og borgere

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du sætte retning og rammer for visionær og strategisk ledelse i et højt specialiseret område og på samme tid sikre borgernes og personalets trivsel og udvikling?

 

Kan du skabe commitment som den dygtige leder, du er, og dermed skabe en arbejdsplads for ca. 30 dygtige medarbejdere, hvor sund kultur, stærkt fællesskab og kerneopgaven er i centrum, og er du enig i, at alle mennesker, uanset deres udfordringer i livet, har potentiale? Så er du måske den leder, vi søger til Socialpsykiatrien i Struer Kommune. 

Hos os handler fremtiden om faglig ledelse, mindre detailstyring og bedre velfærd til borgerne.

Din opgave i organisationen 

Sammen med dygtige medarbejdere på psykiatriområdet skal du kunne favne, lede og udvikle i en retning, hvor ledelse skal være synlig, nærværende og konkret. Hvor opgaven sætter holdet - og hvor du skal være facilitatoren, der styrker den faglige kerneopgave og skaber tillid, samarbejde og ansvarlighed. Det er centralt, at faglig ledelse tæt på medarbejderne er højt prioriteret. 

Ledelsesstilen skal være involverende og dialogsøgende, så det fælles VI skaber fundamentet i socialpsykiatrien i Struer Kommune.

Vi søger en leder med en stærk faglig - og administrativ profil. Det handler om at sikre følgeskab til en fælles retning, herunder skabe forståelse af og commitment til kerneopgaven og arbejdspladsens bærende værdier. 

Om Os 

Socialpsykiatrien i Struer Kommune omfatter bl.a. forebyggelsesindsatserne jf. SEL § 82 og pædagogiske indsatser jf. SEL § 85 samt kommunens socialpsykiatriske botilbud med 20 boliger. 

Socialpsykiatrien i Struer Kommune er en tværfaglig enhed med pædagoger, social- og sundhedsassistenter, ergoterapeuter, sygeplejersker, psykoterapeuter og socialrådgivere. Som leder af forskellige faggrupper og forskellige interessenter skal du kunne skabe den rette balance i at lede både op og ned, på tværs og til siden med det fokus, at inddragelse af alle faglige perspektiver har afgørende betydning for løsning af kerneopgaven.

Det socialpsykiatriske område i Struer Kommune er i en forandringsproces målrettet den bedste løsning af kerneopgaven i et fremtidsperspektiv. Det handler både om den ledelsesmæssige organisering og de pædagogiske strategier. 

Hvad kræver det?
  • Du har konkrete ledelseskompetencer i forhold til at lede processer med høj kompleksitet, mange interessenter og forskellige interesser. 
  • Det er essentielt, at du har en baggrund som sygeplejerske med erfaring på psykiatriområdet og gerne med relevant efteruddannelse.
  • Du har et bredt kendskab til lovgivning, herunder de mange forskellige tilsynsmyndigheder. 
  • Du har erfaring med selvorganisering og selvledelse, hvor samarbejdet i selvorganiserede organisationer bygger på klart definerede roller, hvor faglighed, ansvar og frihed går hånd i hånd. 
  • Du skal kunne bidrage til at omsætte visioner og mål i organisationen til konkrete handlinger i praksis. 
  • Du kender de vigtigste nøgletal og administrative mekanismer og formår at navigere i komplekse forhandlinger om budgetter, investeringer og leverancer.
  • Du er en person med let til smil, grin og bidrager til en uhøjtidelig stemning.
Vi tilbyder 

Du vil som leder have reference til chefen i Center Handicap, Social og Psykiatri og vil i hverdagen være tilknyttet organisationens ledelsesnetværk, som består af 12 dygtige ledere, teamledere og faglige konsulenter. Ledelsesteamet arbejder på tværs af organisationen og sammen udgør ledelsesteamet en vigtig fælles indsats i at sikre at borgere med fysiske, psykiske og sociale funktionsnedsættelser tilbydes et godt og udviklende liv. 

I Struer Kommune er vi organiseret i otte centre, hvor der arbejdes med alt fra uddannelse og børns trivsel til kultur, byudvikling, erhvervsudvikling, borgernes tilknytning til arbejdsmarkedet samt sociale og sundhedsfaglige indsatser. Vi favner bredt, men vi arbejder alle for at skabe de bedste forudsætninger for, at alle borgerne i Struer Kommune lykkes og trives.

Det vil være muligt at udvikle dit lederskab gennem coaching, seminarer og uddannelse. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den gældende overenskomst og efter principperne for lokal løndannelse. Struer Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vil du vide mere? 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Handicap, Social og Psykiatrichef Lene Hornstrup, lho@struer.dk / 24205097. 

Det praktiske 

Stillingen er på 37 timer, og vi ønsker tiltrædelse den 15. august 2024 eller snarest derefter.  

Ansøgningsfrist er mandag den 19. juli 2024 kl. 9.00. Der afholdes samtale mandag den 29. juli 2024.

Ansøgningen skal indeholde relevante uddannelsesdokumenter samt referencer fra tidligere ansættelser med tilladelse til, at ansættelsesudvalget kan kontakte disse referencer. Der vil ligeledes blive indhentet straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6079825

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet