BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Mange borgere og virksomheder opgiver ikke alle deres indtægter til Skattestyrelsen og betaler dermed ikke den korrekte skat og moms. I Borgere 7 varetages den samfundsvigtige opgave at sikre, at der afregnes korrekt skat og afgifter.
Hvis du er god til at se ting, der skiller sig ud og kan lide at arbejde struktureret og metodisk med at afdække sort arbejde og sort økonomi, så er et job i Borgere 7 noget for dig.
Vi ønsker at være i dialog med borgere og virksomheder om at fastsætte den rigtige skat og moms, men du vil opleve, at nogle af de borgere og virksomheder, vi kontakter, ikke ønsker at kommunikere med os. Derfor vil din opgave ofte bestå i at indhente oplysninger fra forskellige kilder og med udgangspunkt heri opgøre borgerens eller virksomhedens indtægt.
Vi løser opgaven ved at:
Foretage kontrol mod sort arbejde og sort økonomi, herunder også at synliggøre risikoen for opdagelse og konsekvenserne af snyd.
Foreslå varige løsninger for begrænsning af sort arbejde og sort økonomi.
Andre typer af opgaver kan også forekomme.
Din Baggrund
Der er flere indgangsvinkler til jobbet, men vi forventer, at du har en relevant uddannelse, f.eks. Cand. Merc. Aud., Cand. Merc. Jur., professionsbachelor i skat, skatterevisor uddannelse, Finansøkonom, Revisor. Du har en juridisk eller regnskabsmæssig tilgang til opgaveløsningen.
Nyuddannede kommer også i betragtning, da vi har gode erfaringer med oplæring, så hold dig ikke tilbage.
Som ny medarbejder i enheden vil du have en fast makker, som hjælper dig med at komme godt ind i opgaverne, og du vil få ca. 15 engagerede kolleger, hvoraf mange har stor erfaring i kontrol af sort økonomi. Vi tilbyder spændende arbejdsopgaver i et fagligt stærkt og udviklende miljø. Vi har en uformel omgangstone og sætter pris på et godt grin, og ingen er i mål, før enheden er i mål. Derfor vægter vi såvel individuel produktivitet som samarbejde og videndeling.
Vi sætter pris på at have et godt miljø – både fagligt og socialt. Vi har travlt men med respekt for balancen mellem arbejde og fritid.
For at lykkes i stillingen, er det vigtigt, at du kan relatere til følgende punkter:
- Indsigt i økonomiske sammenhænge i regnskaber og privatforbrugsberegninger
- En skatte- og momsmæssig viden og kendskab til sammenhænge i borgeres og virksomheders regnskab og økonomi.
- Klar på udfordringen med autoritetsudøvelse, revision og sagsbehandling og kendskab til skønsmæssige ansættelser og beregning af privatforbrug.
- Er nysgerrig og har stor interesse for området, og at du med højt engagement tilegner dig den nødvendige viden.
- Har mod på at give dig i kast med komplicerede kontrolsager.
- Kan arbejde selvstændigt med ansvar for egne sager.
I afdelingen Borgere løser vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for indenlandsk skattepligtige.
Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og ca.155.000 virksomheder uden CVR-nummer. Afdelingens hovedopgaver er: Sagsbehandling i forbindelse med forskuds- og årsopgørelser, genoptagelser af årsopgørelser og kontrol af disse opgaver samt af sort økonomi.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV samt yderligere relevant materiale senest søndag den 5. november 2023. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Michael Degn Aarøe, tlf. 72 38 22 38.
Samtalerne bliver afholdt i uge 45 og 46. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Ansættelse sker pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdssted er Fabriksvej 13, 7600 Struer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Struer Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Struer, Fabriksvej, 7600 Struer
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926063