Nordstjernen søger kollegaer til faste stillinger til Hus 1 og 2

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 Nordstjernen søger 3 nye kollegaer på grund af stigende efterspørgsel både af støtteophold og i vores børne- og ungehjem.                      

Nordstjernen er et specialiseret børne- og ungehjem for børn og unge der har betydelig og varig nedsat funktionsevne. Målgruppen er børn og unge fra 0-18 år med udviklingshæmning, autisme, opmærksomhedsforstyrrelse, eller multipel funktionsnedsættelse.

I hus 1 tilbyder vi støtteophold for en gruppe af de yngste børn. Der er tale om en mindre gruppe hvor der maksimalt er 4 – 5 børn i afdelingen ad gangen. Børnene er meget forskellige, flere med opmærksomhedsforstyrrelser i kombination med forskellige andre handicap. Børnene har ofte en massivt og krævende støttebehov.     

Hus 2 er et af vores to børne- og ungehjem. I hus 2 bor der 7 børn og der er stort fokus på at skabe et hjemligt miljø og en tryg og stabil hverdag. Børnene har også komplekse problemstillinger. Gruppen er kendetegnet ved både at rumme meget forskellige handicap, tilknytningsproblemtikker og multihandicap. 

Det faglige arbejde handler om at skabe meningsfuld velfærd for de børn og unge, der bor i hus 2, så de kan leve et indholdsrigt og aktivt liv i fællesskab med andre, og personalet har fokus på:

På Nordstjernen arbejder vi ud fra en selvorganiserende tænkning. Det betyder, at vi ikke har meningsløse regler for det faglige arbejde, men et arbejdsfællesskab der bygger på tillid og frihed til at træffe de nødvendige beslutninger. 

Personalegruppen består af både pædagoger, ergoterapeuter, fysioterapeuter og sygeplejersker. På Nordstjernen er der en hovedvægt af fagudlært personale. 

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Du bliver en del at et stærkt fagligt arbejdsfællesskab, med kollegaer der prioriterer kollegialt samvær og har betydningsfulde relationer til hinanden.
  • Du bliver ansat på en arbejdsplads, der leverer høj faglig kvalitet, og som prioriterer tiden til kollegial sparring og ekstern supervision, samt intern og ekstern efteruddannelse. 
  • Du bliver ansat på en arbejdsplads, der prioriterer faglige praksisfællesskaber på tværs af organisatoriske strukturer. 
  • Du bliver ansat på en arbejdsplads, der sætter faglige mål sammen med barnet og familien, og som har et stærkt fagligt fokus på børneinddragelse. 
  • Du bliver en del af et arbejdsfællesskab, hvor der er plads til skævheder, hvor vi har en uformel tone og kan grine sammen, af os selv og hinanden.
  • Vi har fokus på arbejdstidsplanlægning og på at skabe en god balance mellem privat- og arbejdsliv. 

Hvad forventer vi af dig? 

  • Du har en mellemlang videregående uddannelse som fx pædagog, ergoterapeut eller fysioterapeut. 
  • Du kan også være social- og sundhedsassistent med erfaring indenfor det specialiserede børne- eller voksenområde. 
  • Du har erfaring med børn og unge, der har behov for en struktureret pædagogisk tilgang.
  • Du arbejder systematisk, målrettet og dokumenterer dit arbejde skriftligt. 
  • Du reflekterer over din faglige praksis. 
  • Du har erfaring med plejeopgaver, eller har mod på at lære det.
  • Du har gode samarbejdsevner og bidrager til et godt teamsamarbejde og et tillidsfuldt kollegaskab. 

Arbejdstiden for stillingerne er 37 timer med skiftende arbejdstid, som enten er morgen- eller aftenvagter, samt fast weekendarbejde. Der er mulighed for en ansættelsesgrad mellem 30-37 timer, hvis man ønsker dette. 

Der er mulighed for at ønske hver 2. weekend eller hver 3. weekend, samt 4 ud af 12 weekender (dette medfører én 12 timers vagt i hver arbejdsweekend, ved mindre end hver 2. weekend).

I hverdagene er en morgenvagt typisk kl. 5.45-10.45 og en aftenvagt typisk kl. 15.00-22.00. I weekenden arbejder du typisk fredag aften, 12 timer den ene dag og en morgenvagt kl. 6.00-14.00 eller aftenvagt kl. 14.00-23.15 den anden dag. 12-timersvagten ligger skiftevis lørdag og søndag i dine arbejdsweekender.

Løn og ansættelsesvilkår ift. gældende overenskomst.

Der indhentes referencer samt børne- og straffeattest, hvis du tilbydes en stilling. 

Vi du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte daglig leder Simon Knudsen på tlf. 20 92 70 32 eller forstander Anja Lyngklip på tlf. 20 93 26 74.

Derudover kan du finde flere informationer på vores hjemmeside: www.nordstjernen.struer.dk

Ansøgning med vedhæftet relevante bilag sendes via link på struer.dk. 

Ansøgningsfrist den 13. maj 2024 kl. 8.00. 

Samtaler afvikles den 17. maj på Nordstjernen. 


Hvem er vi?
I Struer Kommune er det opgaven, der sætter holdet. Det er din faglighed og gode dømmekraft, der skal være fundamentet for det samspil, du skaber med borgeren og virksomhederne.
Sammen skaber vi stærke partnerskaber og er fælles om at udvikle fremtidens velfærd. Men hvad er fremtidens velfærd? Vi har ikke svarende alene. Derfor skal vi have medarbejdere, der sætter spørgsmålstegn og borgere og virksomheder, som udfordrer. Vi stiller krav til os selv, men vi forventer ligeledes noget af borgerne og virksomhederne. Gode løsninger kommer, når alle bidrager til fællesskabet. 

Læs mere om Struer Kommune

Lydens By
Vi er Lydens By. Lyden er en inspirationskilde til nye projekter og initiativer, der kan realisere kommunens vækstpotentialer og styrkepositioner til et lokalsamfund, som mennesker har lyst til at besøge, arbejde og bo i.

For os er det naturligt at vores byudvikling tager udgangspunkt i lyd, og vores kunstværker bruger lyden aktivt. Vi arbejder med, hvordan lyd påvirker livskvaliteten positivt hos demente, indlæring hos børn eller fraværet af lyd skaber arbejdsglæde.

Lyd er i vores DNA.Læs mere om vores visioner og strategier.

Går du med flyttetanker?
Du har lyst til at søge ovenstående stilling, men er lidt i tvivl om, hvilke muligheder du har for at flytte til? Måske er det nødvendigt, at din partner også finder job i området? Struer Kommune har en Tilflytterservice, hvor du eller din partner ganske gratis og uforpligtende kan få direkte og personlig hjælp, hvis du går med overvejelser om at flytte til Struer. Kontakt Tilflytterservice på tilflytterservice@struer.dk eller 96 84 87 94. 

Du er også velkommen til at søge inspiration på www.flyttilstruer.dk 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Park Alle, 16, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034497

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook