Pædagogisk Konsulent til at skabe tryghed og udvikling for børn og unge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Struer Skolehjem søger en Pædagogiske Konsulent, som brænder for samvær og nærvær i kerneopgaven, pædagogisk udvikling og kvalitetssikring af praksis. Du skal understøtte, at vi som institution vedvarende er nysgerrige på vores pædagogiske praksis, så vi fortsat lever op til de overordnede mål, værdier og krav der stilles. Du skal være med til at sikre, at alle vores børn og unge får det bedst mulige børne- eller ungeliv, så vi kan følge dem ind i voksenlivet med de bedste forudsætninger.

Stillingen fokuserer på at udvikle og optimere arbejdsgange, dokumentation og pædagogiske metoder, med henblik på at skabe et trygt og udviklende miljø for vores børn og unge.

Ansvarsområder og opgaver

Dokumentation og NEXUS

Sikre, at dokumentationen er i overensstemmelse med gældende lovgivning og interne retningslinjer

Risiko profiler og vold/trusselsindberetninger

Overvågning, implementering og evaluering af risiko profiler for at sikre børnenes og medarbejdernes sikkerhed.

Implementering i hverdagspraksis

Sikre, at nye pædagogiske metoder og procedurer implementeres effektivt i dagligdagen, så medarbejdernes ansvar, kompetenceudvikling og motivation understøttes, herunder deltagelse i personale- og afdelingsmøder.

Arbejdsgangsbeskrivelser og procesbeskrivelser

Samarbejde med relevante kolleger om udarbejdelse og opdatering af arbejdsgangs- og procesbeskrivelser, herunder sikre en klar rollefordeling i pædagogisk praksis

Intern uddannelse

Planlægning og afholdelse af interne uddannelsesforløb for at styrke medarbejdernes faglige kompetencer, f.eks. LA2, Mentaliseringspædagogik, Procesbaseret Dokumentation

Supervision og Sparring

Facilitere og lede supervision for at støtte medarbejdernes faglige udvikling og trivsel, samt afholde sparringssamtaler for at sikre den faglige refleksion

Lovgivning

Sikre, at den pædagogiske praksis lever op til kravene i Barnets Lov og Voksenansvarsloven, og sikre korrekt og opdateret information på tilbudsportalen og sociale medier

Daglig praksis og kvalitetssikring

Udvikle og lede pædagogiske processer og strategier i samarbejde med ledelsen, for at sikre at daglig praksis lever op til interne og eksterne krav

Ansættelse og rekruttering

Deltage i ansættelses- og rekrutteringsprocesser i samarbejde med ledelsen

Koordinerende funktion i forhold til samarbejdsrelationer

Planlægning og afholdelse af regelmæssige statusmøder med socialrådgivere for at sikre en opdateret og koordineret indsats omkring børnene.

Evaluere og tilpasse indsatsen baseret på feedback fra socialrådgivere og andre relevante parter.

Matching og kontrakter

Deltage i processen med matching af børn og institution, herunder vurdering af om barnets behov matcher institutionens tilbud.

Forhandling og udarbejdelse af kontrakter i samarbejde med socialrådgivere og andre relevante interessenter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Godthåbsvej, 15, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097998

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook