Socialrådgiver/Socialformidler til Struer Jobcenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Der er sådan set ikke noget galt med dit job. Men du keder dig måske lidt. Og du har potentiale til at udvikle dig. Hvis bare kollegerne var lidt sjovere og chefen var lidt fleksibel. Nå, ja du hader måske også storrumskontor. Men kun lidt - for du ved jo godt at alternativet er forfærdeligt, fordi du indser, at du hellere vil være tæt på dine kolleger end bag en lukket dør.

Går du også altid iført løsningsfokuserede sko? En jobrådgivers fornemmeste opgaver hos os er at være bindeleddet mellem borgerne og virksomhederne og andre aktører.

Er du en ildsjæl, der altid er et skridt foran og elsker en hverdag hvor 2 dage ikke er ens – så er det netop nu du skal slå til!

Fra tanke til handling er der ikke langt hos os, vi smøger ærmerne op, og sætter de indsatser i gang som styrker beskæftigelsesindsatsen i Struer! Så hvis du er klar til at understøtte myndighedsarbejdet med en jobrettet indsats, så har vi netop stillingen til dig!

Vi er en organisation hvor vi prioriterer nytækning og udvikling og glæder os til at inddrage dine erfaringer. 

Vi tilbyder:

-          Teamets bedste stol, i et sjovt omgængeligt kontorlandskab
-          God lokallønsaftale
-          Individuel arbejdspladstilretning
-          God mulighed for sparring/oplæring
-          Brede kompetencemuligheder
-          Fleksibilitet
-          Fleksordning
-          Mulighed for Officefit
-          Fordybelsesrum
-          God mulighed for hjemmearbejde
-          Tæt samarbejde med teamets jobkonsulent

Opgaver i stillingen:

-          At understøtte borgere i kortest mulig vej tilbage til arbejdsmarkedet
-          At fastholde borgere i job, trods helbredsmæssige udfordringer

Herunder

-          Afholde ressourcefokuserede borgersamtaler med fokus på arbejdsdygtighed og ressourcer.
-          udarbejde ABC-jobplan, sikre realistiske jobmål, udarbejde CV.
-          Kontakt til arbejdsgivere/virksomheder vedrørende fastholdelse
-          Tværfagligt samarbejde og deltagelse i rundbordssamtaler med arbejdsgivere, læger, a-kasser og andre relevante aktører
-          Træffe afgørelser om f.eks. arbejdsdygtighed og manglende medvirken/sanktioner.
-          Forberede sager, som skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam og deltagelse i møder i rehabiliteringsteamet
-          At yde råd og vejledning om redskaber i den virksomhedsrettede indsats, herunder § 56 og 58a aftaler, fast track, mentor, virksomhedspraktik, løntilskud, hjælpemidler, personlig assistance m.v.
-          Og meget andet spændende…

Du kommer med:

-          Gå-på-mod og befinder dig godt i myndighedsrollen
-          Erfaring fra beskæftigelsesområdet, meget gerne med sygedagpengeerfaring
-          Handlekraft og arbejdslyst
-          Har et ressourceorienteret fokus, hvor du ser udviklingspotentiale sammen med den enkelte borger
-          Lysten til og forståelsen for at arbejde struktureret og selvstændigt
-          Gode relationelle kompetencer
-          En masse gode ideer og nytænkning til gruppen – vi er altid i udvikling!
-          Lysten og forståelsen for at arbejde i en politisk ledet organisation
-          Er indstillet på at arbejde efter tydelige mål og levere konkrete resultater
-          Mulighed for at stille egen bil til rådighed i arbejdet

Du vil blive godt oplært af dine fremtidige kollegaer i sygedagpengeteamet.

Kan du lide at være i en kommune, hvor du kan være sikker på, at du er TÆT PÅ dine kolleger, TÆT PÅ ledelsen og derved er der ikke langt fra tanke til handling.

Er du lige som os, der foretrækker at smede mens jernet er varmt, så sender du om lidt din ansøgning til os, vi snupper en kop kaffe el. måske en latte fra vores gode kaffeordning. Inden du har set dig om, sidder du i saksen.

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen aflønnes efter DS overenskomsten efter principperne om Ny Løn og gældende overenskomst.

Stillingen ønskes besat snarest muligt

Yderligere oplysninger:
Er du interesseret, så er du velkommen til at ringe til teamleder Tina Petersen på telefon 20 53 70 40 og høre mere om stillingen.

Ansøgningsfrist: Tirsdag d. 20. juni 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag d. 26. juni 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://struerkommune.career.emply.com/ad/socialradgiver-socialformidler-til-struer-jobcenter/dltoar/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838299

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet