Socialrådgiver/Socialformidler til sygedagpengeteamet i Struer Jobcenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Der er sådan set ikke noget galt med dit job. Men du keder dig måske lidt. Og du har potentiale til at udvikle dig. Hvis bare kollegerne var lidt sjovere og chefen var lidt fleksibel. Nå, ja du hader måske også storrumskontor. Men kun lidt - for du ved jo godt at alternativet er forfærdeligt, fordi du indser, at du hellere vil være tæt på dine kolleger end bag en lukket dør. 

Er du en ildsjæl, der altid er et skridt foran og elsker en hverdag hvor 2 dage ikke er ens – så er det nu du skal slå til! 

Netop ny har vi en ledig stilling, fordi én af vores skønne kollegaer har søgt nye faglige udfordringer. Bare rolig hun kan stadig også blive din nye kollega, for hun bliver selvfølgelig i teamet. Man har nemlig slet ikke lyst til at forlade det her team og i Struer Jobcenter vægter vi medarbejderudvikling højt.   

Der er ikke langt fra tanke til handling hos os, vi smøger ærmerne op, og sætter de indsatser i gang som sikre borgernes tilbagevenden til arbejdsmarkedet! Så hvis du er klar til at understøtte myndighedsarbejdet med et stærkt jobrettet fokus, så har vi netop stillingen til dig! 

Vi tilbyder: 

  • De sjove kollegaer og den fleksible chef
  • Teamets bedste stol, i et sjovt og livligt kontorlandskab 
  • God lokallønsaftale 
  • Individuel arbejdspladstilretning 
  • En bred opgavesammensætning – primært jobrådgiver-opgaver men suppleret med jobformidler og mentorfunktion, idet omfang dine borgere har behov for det.
  • God mulighed for sparring/oplæring 
  • Brede kompetenceudviklingsmuligheder
  • Fleksordning, gode muligheder for hjemmearbejde og i det nye år afprøver vi fleksibel arbejdstid/4-dages uge. 


Opgaver i stillingen:

  • At understøtte borgere i kortest mulig vej tilbage til arbejdsmarkedet
  • At fastholde borgere i job, trods helbredsmæssige udfordringer

Herunder

  • Afholde ressourcefokuserede borgersamtaler med fokus på arbejdsdygtighed og ressourcer.
  • udarbejde ABC-jobplan, sikre realistiske jobmål, udarbejde CV. 
  • Kontakt til arbejdsgivere/virksomheder vedrørende jobfastholdelse
  • Tværfagligt samarbejde og deltagelse i rundbordssamtaler med arbejdsgivere, læger, a-kasser og andre relevante aktører
  • Træffe afgørelser om f.eks. arbejdsdygtighed og manglende medvirken/sanktioner.
  • Forberede sager, som skal forelægges kommunens rehabiliteringsteam og deltagelse i møder i rehabiliteringsteamet
  • At yde råd og vejledning om redskaber i den virksomhedsrettede indsats, herunder § 56 og 58a aftaler, fast track, mentor, virksomhedspraktik, løntilskud, hjælpemidler, personlig assistance m.v.
  • Og meget andet spændende…


Du kommer med:

  • Handlekraft og arbejdslyst og du befinder dig godt i myndighedsrollen 
  • Erfaring fra beskæftigelsesområdet, meget gerne med sygedagpengeerfaring
  • Et ressourceorienteret fokus, hvor du ser udviklingspotentiale sammen med den enkelte borger
  • Lysten til og forståelsen for at vi har en fælles opgave og vi løfter i flok
  • Gode relationelle kompetencer
  • En masse gode ideer og nytænkning til gruppen – vi er altid i udvikling!
  • Er indstillet på at arbejde efter tydelige mål og levere konkrete resultater
  • Mulighed for at stille egen bil til rådighed i arbejdet

 

Du vil blive godt oplært af dine fremtidige kollegaer i sygedagpengeteamet. 

Er du lige som os, én der foretrækker at smede mens jernet er varmt, så sender du om lige om lidt din ansøgning til os. Så snupper vi en snak og en latté eller kakao fra vores gode kaffeordning.  


Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen aflønnes efter DS overenskomsten efter principperne om Ny Løn og gældende overenskomst.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Yderligere oplysninger:
Er du interesseret, så er du velkommen til at ringe til konstitueret teamleder Tina Petersen på telefon 20 53 70 40 og høre mere om stillingen.

Ansøgningsfrist: Mandag d. 1. januar 2024 kl. 8:00. 

Ansættelsessamtaler vi blive afholdt løbende – så skynd dig at få sendt din ansøgning afsted.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5953336

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook