Specialkonsulent til projektledelse og implementering statsligt inddrivelsessystem

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af Struer Kommunes on boarding af det nye statslige inddrivelsessystem PSRM. Kan du stå i spidsen for implementeringen af systemet og være brobygger til de dele af Struer kommune, der skal leve op til de nye systemkrav, der følger med overgangen til PSRM? Og vil du med din indsats være med til at bidrage til bedre velfærd for Struer Kommunes borgere, så se med her!

Struer Kommune søger en specialkonsulent, i en tidsbegrænset projektstilling på 3 år, til implementering og drift af det nye inddrivelsessystem, PSRM. 

Stillingen er en tværgående stilling i Struer Kommune, og den er forankret ledelsesmæssigt i Borgerservice og Ydelse, hvor de daglige opgaver omkring Opkrævning og Inddrivelse løses. Det er også her du vil have fast base, når du ikke er rundt ved dine nye kollegaer i andre dele af forvaltningen. Du referer til afdelingslederen for Borgerservice og Ydelse, samtidigt med at du indgår i et tæt samarbejde med bl.a. vores Økonomifunktion. Du vil undervejs i forløbet skulle afrapportere til vores styregruppe, og til det politiske niveau i samarbejde med din afdelingsleder og chefen for Økonomi. 

Stillingen varetages i tæt samarbejde med kollegaer, der til dagligt arbejder med opkrævning og inddrivelse, samt kollegaer i andre forvaltninger, der fremsender økonomiske krav til borgere i kommunen. 

Opgaven vi ønsker løst, har 3 ben i form af implementering, sikker drift og oprydning i gamle fordringer. Stillingen kræver at du har erfaring med implementering af systemer, proces og projektledelse og at du evner at skabe følgeskab og indføre gode arbejdsgange i relation hertil.

Du vil skulle arbejde tæt sammen med Struer kommunes fagforvaltninger i forbindelse med deres tilknytning ind i PSRM-systemet. Derfor er det vigtigt, at du har gode kommunikative evner samtidigt med at du med respekt for hvert enkelt fagområde, sikrer en god implementering. Undervejs forventes det, at der udarbejdes betryggende arbejdsgange for hvert enkelt område til den fremtidige drift i opkrævningsarbejdet. 

Stillingen fordrer:

  • Projektledelse af kommunens tilslutning til PSRM.
  • Holde status og fokus på opgaven
  • Kontakt til KL og KOMBIT
  • Analyse og afrapportering
  • Integrationen af nye fagsystemer til kommunens debitorsystem.
  • Behandling af komplekse fejlsager i tæt samarbejde med Opkrævningen og systemleverandører.
  • Udbredelse af viden om lovmedholdelig opkrævning og inddrivelse ud i kommunen.
  • Varetagelse af god samarbejdsrelation med leverandører, samarbejdspartnere og andre offentlige institutioner.
  • Sørge for fremdrift

Egenskaber:

  • Skabe ejerskab for projektet
  • Har gennemslagskraft
  • Gode samarbejdsevner
  • Gode kommunikative evner mundtligt og skriftligt.
  • Analytiske evner. 
  • Øje for detaljer.
  • Evner at forstå komplekse systemsammenhænge.
  • God til at forstå og formidle komplekst stof
  • God til at se sammenhænge
  • Struktureret

 

Vi tilbyder:

Hvis du kan se dig ind i vores fællesskab, kan vi til gengæld tilbyde dig en 3-årig projektstilling, hvor du får rig mulighed for at lære gode kollegaer og samarbejdspartnere at kende. Ansættelse i en afdeling med høj faglighed og sammenhold, et fantastisk fællesskab og ikke mindst de bedste kollegaer og ledelse man kan tænke sig. 

Vi er en afdeling, der har høj trivsel, og vi vægter det gode arbejdsmiljø højt.

Vi sørger for grundig oplæring på alle områder, så du trygt bliver introduceret til de forskellige opgaver og arbejdsgange for områderne.

Vi har både introplaner, mentorforløb og masser af godt humør til at understøtte den faglige udvikling og læring i en opstart. Her går vi nemlig op i den gode modtagelse og grundig oplæring i nye opgaver. 

Ud over dette, er der også mulighed for personlig udvikling gennem kurser og lignende. Vi har fleks ordning, og efter aftale også mulighed for at kunne arbejde hjemmefra. Vi har kaffe og kantineordning. Der er personaleordninger og sociale arrangementer. Vi sidder i storrumskontor, hvilket giver de bedste forudsætninger for at sparre på kryds og tværs af vores områder.

Det praktiske:

Vi forestiller os, at du er uddannet kontorassistent med speciale i offentlig administration. Har du baggrund som medarbejder ved SKAT eller er du måske uddannet administrations bachelor, så kan du være den helt rette til denne stilling. Lignende baggrunde kan også være en mulighed, så søg endelig, hvis du tænker, du kan bidrage til denne stilling. Har du erfaring med området, er dette et plus, men det er ikke et krav for stillingen, så længe du har erfaring med projektledelse og implementering af systemer og er villig til at lære områderne at kende.

Har ovenstående vakt din interesse og matcher du vores ønsker, ser vi frem til at modtage din ansøgning.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til eller brug for uddybning af stillingens indhold.

Kontakt gerne afdelingsleder Chalotte Nedergaard Nielsen på tlf. 20854174

Ansøgningsfrist er mandag d. 26. juni kl. 08.00. 

Ansøgning skal ske gennem kommunens rekrutteringssystem. 

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag d. 29. juni i tidsrummet 08.30 -14.30

Du vil blive indkaldt både telefonisk og skriftligt til samtalen.

Forventet tiltrædelse 1. august 2022 eller 1. september 2022 – vi venter gerne på den rette.

Løn efter gældende overenskomst

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Struer Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Struer Kommune, Peter Bangs Vej, 15, 7600 Struer

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://struerkommune.career.emply.com/ad/specialkonsulent-til-projektledelse-og-implementering-statsligt-inddrivelsessyste/faltjg/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841859

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet