BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du modet til at tage ansvar og blive en del af i en stor, dynamisk organisation? Så er det dig, vi søger som kontorelev i Struer Kommune.
Vi søger to elever til hhv. Borgerservice og Ydelser samt Sekretariatet, Jura & indkøb
Fælles for de to elevstillinger er, at du i elevperioden vil være fast tilknyttet disse afdelinger. Der vil være en vifte af forskellige opgaver, hvor du får rig mulighed for at tilegne dig kompetencer inden for det administrative område i en stor offentlig organisation. Som elev hos Struer Kommune vil du opleve, at du bliver inddraget på lige fod med dine kollegaer og du får værdifuld erfaring, der uden tvivl vil åbne mange døre til erhvervslivet fremadrettet.
Om stillingerne
Du kommer til at få en stor kontaktflade og servicere borgere, medarbejdere og ledere på tværs af kommunen. Hverdagen er dynamisk og alsidig, og vi er fælles om at løse store og små opgaver og få tingene til at glide smidigt.
Du kommer til at arbejde sammen med engagerede og dygtige kolleger, hvor du selv vil få mulighed for at præge din hverdag ud fra hvilke interesser du har. Nedenfor kan du læse lidt om opgaverne i de forskellige afdelinger, som søger en kontorelev:
Borgerservice og Ydelse (en stilling)
- Behandling af ansøgninger
- Fysiske ekspeditioner i Borgerservice og Ydelse
- Administrative opgaver og sagsbehandling
- Telefonbetjening
- Vagtplanlægning
- Betaling af regninger m.m.
Sekretariat, Jura & Indkøb (en stilling)
Opgaverne i Indkøb vil f.eks. være:
- Supportsager i forbindelse med indkøb
- Opdatere varer og priser i indkøbssystemet
- Div. administrative opgaver herunder f.eks. vedligeholdelse af kontraktoversigten
Opgaverne i sekretariatet vil f.eks. være:
- Vielser, legater og alkoholbevillinger
- Mødekoordinering og klargøring af møder
- Dagsordensansvarlig herunder udfærdigelse og udsendelse af dagsordener og referater fra politiske og administrative møder
- Arrangere virksomhedsbesøg
- Grundlovsceremoni
- Valg (vi har kommunalvalg i 2025)
Om dig
Vi forventer, at du har bestået eller forventer at bestå enten en EUX, HHX, HG2/HGS/HGV med adgang til specialet offentlig administration eller STX/HTX/HF + fem ugers EUS-forløb.
Du er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt. Ligesom du tager ansvar for dine opgaver og er fagligt stærk. Derudover skal du have lyst til at lære nyt. Det er naturligt for dig, at du leverer en engageret og stabil indsats og du har en åben, venlig og kommunikerende adfærd.
Vi tilbyder:
- En 2-årig uddannelse i et travlt, spændende og inspirerende miljø, hvor du vil få mange forskellige opgaver
- Oplæring inden for forskellige arbejdsområder
- Oplæring i forskellige administrative IT-systemer
- En spændende og afvekslende kombination af praktik og skole.
Du må gerne gøre dig nogle tanker om hvilken af stillingerne, du mener passer bedst til dig. Fordelingen og tilbuddet af elevstillingerne vil bero på en samlet vurdering af kvalifikationer og kompetencer og træffes af ansættelsesudvalget.
Løn og ansættelsesforhold
Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til aftalen mellem Finansministeriet og HK/kommunal.
Struer Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
Tiltrædelse er 1. september 2022
Ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Martin Knudsen på 3060 3181.
Send din ansøgning senest d. 10. maj 2022 kl. 8.00
Hvem er vi?
I Struer Kommune er det opgaven, der sætter holdet. Det er din faglighed og gode dømmekraft, der skal være fundamentet for det samspil, du skaber med borgeren og virksomhederne.
Sammen skaber vi stærke partnerskaber og er fælles om at udvikle fremtidens velfærd. Men hvad er fremtidens velfærd? Vi har ikke svarende alene. Derfor skal vi have medarbejdere, der sætter spørgsmålstegn og borgere og virksomheder, som udfordrer. Vi stiller krav til os selv, men vi forventer ligeledes noget af borgerne og virksomhederne. Gode løsninger kommer, når alle bidrager til fællesskabet.
Læs mere om Struer Kommune
Lydens By
Vi er Lydens By. Lyden er en inspirationskilde til nye projekter og initiativer, der kan realisere kommunens vækstpotentialer og styrkepositioner til et lokalsamfund, som mennesker har lyst til at besøge, arbejde og bo i.
For os er det naturligt at vores byudvikling tager udgangspunkt i lyd, og vores kunstværker bruger lyden aktivt. Vi arbejder med, hvordan lyd påvirker livskvaliteten positivt hos demente, indlæring hos børn eller fraværet af lyd skaber arbejdsglæde.
Lyd er i vores DNA.Læs mere om vores visioner og strategier.
Går du med flyttetanker?
Du har lyst til at søge ovenstående stilling, men er lidt i tvivl om, hvilke muligheder du har for at flytte til? Måske er det nødvendigt, at din partner også finder job i området? Struer Kommune har en Tilflytterservice, hvor du eller din partner ganske gratis og uforpligtende kan få direkte og personlig hjælp, hvis du går med overvejelser om at flytte til Struer. Kontakt Tilflytterservice på tilflytterservice@struer.dk eller 96 84 87 94.
Du er også velkommen til at søge inspiration på www.flyttilstruer.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Struer Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Struer Kommune, Østergade, 13, 7600 Struer
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6007147