Struer Boldklub sluttede sæsonen med et 1-5-nederlag hjemme mod NUGF Viborg. Træner Kenneth Ørum så et hold, der kæmpede, men blev straffet.
Struer Boldklub Herrer Serie 2 fik en svær afslutning på sæsonen lørdag 20. juni 2026, hvor holdet hjemme tabte 1-5 til NUGF Viborg.
Træner Kenneth Ørum lagde ikke skjul på, at opgaven på forhånd var vanskelig.
“Det var sæsonens sidste kamp, hvor vi skulle møde topholdet, som fortjent rykker op i Serie 1. Vi vidste godt, at det ville blive en mega svær kamp, og vi skulle passe på ikke at få en ordentlig lussing,” sagde han.
Ifølge Ørum kæmpede Struer sig igennem kampen, men modstanderen var stærkere, og fejlene blev dyre.
“Vi kæmper egentlig bravt over hele linjen, men de er bare bedre, og et par personlige fejl gør det ikke bedre. 3-1 eller 4-2 havde nok set bedre ud, men vi taber 5-1 i sæsonens sidste kamp.”
Når træneren skal pege på det, der fungerede for Struer, er svaret kort og klart:
“Vi kæmpede, så længe kræfterne rakte.”
Ørum fremhævede også Daniel, der var tilbage efter en skade og leverede en arbejdsom indsats.
“Daniel er kommet tilbage efter en skade. Han kæmpede bravt og løb og løb. Det var ikke alt, der fungerede, men han kæmpede.”
Nederlaget blev samtidig et punktum for en sæson, som ikke har udviklet sig, som Struer havde håbet.
“Det har ikke været den sæson, vi havde ønsket os. Skader, mangel på spillere med videre har gjort det svært for os, og som sæsonen er skredet frem, har det været svært for nogle at holde humøret oppe. Så kommer man bare ind i en ond spiral.”
Nu venter sommerpausen, hvor Struer ifølge træneren skal samle op og finde retningen igen.
“Nu kan vi gå på sommerpause og trække en streg i sandet og se frem til efter pausen, lægge en plan og sætte en målsætning for, hvad vi vil som både klub og hold.”
Kampens resultat: 5-1 til NUGF Viborg
Række: Herrer Serie 2 - Forår 2026, Pulje 15