Har du den grafiske værktøjskasse i orden, og brænder du for at skabe fængende visuel kommunikation på tværs af medieplatforme?
Så er det lige dig, vi leder efter! Vores grafiske designer skal på barsel. Derfor leder vi efter en stærk visuel formidler, der kan løfte grafikerrollen imens.
Du bliver en del af et lille kommunikations-team i Kommunikation, der, udover dig, tæller to kommunikationskonsulenter, og vi arbejder tæt sammen om at løfte vores mange opgaver.
Din hverdag vil som udgangspunkt være på Struer Rådhus med mulighed for hjemmearbejdsdage, og jobbet er en fuldtidsstilling.
Hvem er du?
Du er en dygtig grafisk designer. Du ved, hvad der sætter prikken over i’et på et godt design. Du har styr på Adobe-pakken og din øvrige grafiske værktøjskasse.
Du er en skarp visuel formidler, som sikkert kan målrette budskaber til mange forskellige målgrupper. Du kan forvandle komplekse informationer til letforståelig, og inddragende visuel kommunikation. Du kan levere både info- og videografik, tryksager, branding og visuel formidling generelt. Kan du redigere små videoer, er det et ekstra plus.
Det er vigtigt, at du er god til at samarbejde på tværs af faglighed og organisatoriske niveauer. Du har tæt dialog med opgavegiverne om produkter og proces, og du udfordrer naturligt opgavegiverne, når du ser muligheder for forandringer og optimeringer til de opgaver, der lander på dit bord.
Du trives med driftsopgaver i en omskiftelig hverdag, og du tager selvstændigt ansvar, når det kommer til at drive, udvikle og eksekvere.
Dine opgaver
- Du er anker for Struer Kommunes visuelle identitet, så vores kommunikation visuelt opleves professionel og ensartet på tværs af hele kommunen.
- Du understøtter organisationen i at arbejde med visuel kommunikation.
- Du fortsætter forankringen af Struer Kommunes designguide i organisationen.
- Du leverer selv alle typer af grafiske designopgaver, herunder idé, koncept og layout.
- Du informerer kolleger om retningslinjer for GDPR og webtilgængelighed, og hvordan man arbejder med det.
Du har:
- Uddannelse inden for grafisk design, visuel kommunikation eller tilsvarende.
- Professionelle færdigheder i Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign etc.).
- En god æstetisk sans og solide grafiske evner.
- Erfaring med webtilgængelige pdf'er.
- Erfaring med webdesign og sociale medier.
- Gerne erfaring med at redigere små videoer.
Om os:
Kommunikationsteamet, som du bliver en del af, hører til afdelingen Kommunikation & Erhverv. Vi refererer direkte til kommunaldirektøren.
Vi er et alsidigt team, der varetager opgaver inden for udvikling, HR, erhverv, kommunikation og bosætning. Vi er tæt på direktionen og borgmesteren, vores kontaktflade er bred, og vi løser dagligt mange opgaver på tværs af organisationen.
Yderligere oplysninger og kontakt:
Send din ansøgning og cv senest den 8. december 2024. Medsend gerne portfolio med et udvalg af dine grafiske produktioner.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte grafisk designer Diana Lund på tlf. 40 80 13 85 / mail: dianalu@struer.dk eller kommunikationskonsulent Maria-Louise Refsgaard Jørgensen på tlf. 29 67 26 17 / mail: ml@struer.dk
Samtaler afholdes 17. december 2024
Tiltrædelse den 1. februar 2025 eller efter aftale. Vi forventer, at vikariatet udløber omkring årsskiftet 2025/2026.
Ugentlig arbejdstid er på 37 timer og løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den gældende overenskomst. Struer Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, eller etnisk tilhørsforhold at søge.
Hvem er Struer Kommune?
I Struer Kommune er det opgaven, der sætter holdet. Det er din faglighed og gode dømmekraft, der skal være fundamentet for det samspil, du skaber med borgeren og virksomhederne.
Sammen skaber vi stærke partnerskaber og er fælles om at udvikle fremtidens velfærd. Men hvad er fremtidens velfærd? Vi har ikke svarende alene. Derfor skal vi have medarbejdere, der sætter spørgsmålstegn og borgere og virksomheder, som udfordrer. Vi stiller krav til os selv, men vi forventer ligeledes noget af borgerne og virksomhederne. Gode løsninger kommer, når alle bidrager til fællesskabet.
Læs mere om Struer Kommune
Vi er Lydens By. Lyden er en inspirationskilde til nye projekter og initiativer, der kan realisere kommunens vækstpotentialer og styrkepositioner til et lokalsamfund, som mennesker har lyst til at besøge, arbejde og bo i.
For os er det naturligt at vores byudvikling tager udgangspunkt i lyd, og vores kunstværker bruger lyden aktivt. Vi arbejder med, hvordan lyd påvirker livskvaliteten positivt hos demente, indlæring hos børn eller fraværet af lyd skaber arbejdsglæde.
Lyd er i vores DNA.
Læs mere om vores visioner og strategier.
Du har lyst til at søge ovenstående stilling, men er lidt i tvivl om, hvilke muligheder du har for at flytte til? Måske er det nødvendigt, at din partner også finder job i området? Struer Kommune har en Tilflytterservice, hvor du eller din partner ganske gratis og uforpligtende kan få direkte og personlig hjælp, hvis du går med overvejelser om at flytte til Struer. Kontakt Tilflytterservice på tilflytterservice@struer.dk eller 96 84 87 94.
Du er også velkommen til at søge inspiration på www.flyttilstruer.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Struer Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Struer Kommune, Østergade, 13, 7600 Struer
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145133